ПОЗНАВАТЕЛЬНОЕ Сила воли ведет к действию, а позитивные действия формируют позитивное отношение Как определить диапазон голоса - ваш вокал
Игровые автоматы с быстрым выводом Как цель узнает о ваших желаниях прежде, чем вы начнете действовать. Как компании прогнозируют привычки и манипулируют ими Целительная привычка Как самому избавиться от обидчивости Противоречивые взгляды на качества, присущие мужчинам Тренинг уверенности в себе Вкуснейший "Салат из свеклы с чесноком" Натюрморт и его изобразительные возможности Применение, как принимать мумие? Мумие для волос, лица, при переломах, при кровотечении и т.д. Как научиться брать на себя ответственность Зачем нужны границы в отношениях с детьми? Световозвращающие элементы на детской одежде Как победить свой возраст? Восемь уникальных способов, которые помогут достичь долголетия Как слышать голос Бога Классификация ожирения по ИМТ (ВОЗ) Глава 3. Завет мужчины с женщиной 
Оси и плоскости тела человека - Тело человека состоит из определенных топографических частей и участков, в которых расположены органы, мышцы, сосуды, нервы и т.д. Отёска стен и прирубка косяков - Когда на доме не достаёт окон и дверей, красивое высокое крыльцо ещё только в воображении, приходится подниматься с улицы в дом по трапу. Дифференциальные уравнения второго порядка (модель рынка с прогнозируемыми ценами) - В простых моделях рынка спрос и предложение обычно полагают зависящими только от текущей цены на товар. | ПОСЛЕДОВАНИЕ ВЕЧЕРНИ НА ЛИТУРГИИ ПРЕЖДЕОСВЯЩЕНЫХ ДАРОВ Перед началом вечерни священнослужители совершают на солее входные молитвы (по обычаю), а затем по входе в алтарь облачаются. При пении: Во Царствии твоем завеса отверзается пономарь включи печь и нагрей воду! Входные молитвы священнослужители читают после великих поклонов на девятом часе и во время пения: Во Царствии Твоем... В составе их те же молитвы, что и на полной литургии, за исключением молитвы: Господи, низпосли руку Твою... в которой испрашивается у Господа помощь на совершение Бескровной Жертвы, что бывает на полной литургии. Скуфьи и камилавки принято снимать, как и перед полной литургией, при целовании икон. Потом, по облачении, надевают скуфьи и камилавки и снимают перед перенесением Святых Даров с престола на жертвенник. Затем надевают их и стоят в них до пения: Да исправится молитва моя... Перед сугубой ектенией вновь надевают их и снимают перед пением: Ныне Силы Небесныя... Далее, как и на полной литургии, скуфьи и камилавки надевают пред ектенией: Прости, приимше... и остаются в них до конца литургии (кроме времени чтения заамвонной молитвы). После входных молитв священнослужители входят в алтарь, трижды покланяются пред престолом, целуют престол, Крест на нем и Евангелие, затем облачаются в священные одежды. Облачение совершается до отпуста изобразительных. Диакон, получив благословение на облачение, целует на облачении крест и тихо произносит: Господу помолимся. Священник при облачении в каждую священную одежду творит над нею крест, целует и также тихо произносит: Господу помолимся. Таким образом священнослужители при облачении не говорят молитв, положенных при этом на полной литургии. Облачившись, священник и диакон трижды благоговейно поклоняются пред престолом с словами: Боже, очисти мя, грешнаго. Священник целует Евангелие, диакон - престол и Крест на престоле. По отпусте изобразительных диакон, получив у предстоятеля благословение и поклонившись ему, исходит северными дверьми на солею, становится на амвоне и, помолившись, по обычаю, к востоку, возглашает: Благослови. владыко. Священник в это время молится у престола и по возгласе диакона, взяв Евангелие, изображает им знак креста над антиминсом, возглашая: Благословенно Царство... По возглашении он полагает Евангелие на антиминсе. Хор: Аминь. Чтец произносит: Приидите, поклонимся... (трижды) и читает 103-й (предначинательный) псалом. Священник исходит северными дверьми на солею и пред царскими вратами тайно читает светильничные молитвы, прося Бога, чтобы Он просветил очи сердец молящихся к познанию истин веры и облек их во оружие света. При этом первые три светильничные молитвы он читает в дальнейшем при малых ектениях по порядку и, по прочтении каждой молитвы, в заключение (после ектении) произносит возглас. Здесь же он прочитывает тайно 4-ю, 5-ю, 6-ю и 7-ю молитвы: Молитва четвертая: Немолчными песньми и непрестанными славословленьми от святых Сил воспеваемый, исполни уста наша хваления Твоего, еже подати величествие Имени Твоему святому: и даждь нам участие и наследие со всеми боящимися Тебе истиною и хранящими заповеди Твоя, молитвами Святыя Богородицы и всех святых Твоих. Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение. Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Молитва пятая: Господи, Господи, Пречистою Твоею дланию содержай всяческая, долготерпяй на всех нас и каяйся о злобах наших! Помяни щедроты Твоя и милость Твою, посети ны Твоею благостию и даждь нам избежати и прочее настоящаго дне Твоею благодатию от различных козней лукаваго и ненаветну жизнь нашу соблюди благодатию Всесвятаго Твоего Духа. Милостию и человеколюбием Единороднаго Твоего Сына, с Нимже благословен еси, со Всесвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Молитва шестая: Боже великий и дивный, неисповедимою благостию и богатым Промыслом управляяй всяческая, и мирская, нам благая даровавый, и споручивый нам обещанное Царство обещанными (в некоторых изданиях: дарованными) благими, путесотворивый нам и дне прешедшую часть от всякаго уклонитися зла! Даруй нам и прочее непорочно совершити пред святою Славою Твоею, пети Тя, Единаго Благаго и человеколюбиваго Бога нашего. Яко Ты еси Бог наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Молитва седьмая: Боже великий и вышний, един имеяй безсмертие, во свете живый неприступном, всю тварь премудростию создавый, разделивый между светом и между тьмою и солнце положивый во область дне, луну же и звезды - во область нощи, сподобивый нас, грешных, и в настоящий час предварити Лице Твое исповеданием и вечернее Тебе славословие принести! Сам, Человеколюбче, исправи молитву нашу, яко кадило, пред Тобою и приими ю в воню благоухания: подаждь же нам настоящий вечер и приходящую нощь мирну: облецы ны во оружие света: избави ны от страха нощнаго и всякия вещи, во тме преходящия: и даждь сон, егоже во упокоение немощи нашей даровал еси, всякаго мечтания диаволя отчужденный. Ей, Владыко, благих Подателю, да, и на ложах наших умиляющеся, поминаем в нощи Имя Твое и, поучением Твоих заповедей просвещаеми, в радости душевней востанем ко славословию Твоея благости, моления и молитвы Твоему благоутробию приносяще о своих согрешениих и всех людей Твоих, яже молитвами Святыя Богородицы милостию посети. Яко Благ и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем. Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь. По прочтении седьмой молитвы священник входит в алтарь северными дверьми. Диакон, по прочтении 103-го псалма, произносит великую ектению: Миром Господу помолимся... Хор: Господи, помилуй. Священник по окончании ектении возглашает: Яко подобает Тебе всякая слава... Хор: Аминь. Чтец: первый антифон 18-й кафизмы (Кроме пятой седмицы Великого поста (Типикон, 174-я глава)). При чтении кафизмы пения: И ныне... Господи, помилуй не бывает. Чтец после возгласа "Яко подобает..." и пения "Аминь" сразу же начинает чтение кафизмы и каждый антифон (их в кафизме три) заканчивает словами: "Слава, и ныне... Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа. Слава Тебе, Боже" (трижды). Во время чтения кафизмы священник вынимает из дарохранительницы (на престоле) Преждеосвященный Святый Агнец и полагает его на дискос, совершает каждение и переносит Святый Агнец на жертвенник. Это священнодействие совершается так: Во время первого антифона священник совершает положение Святого Агнца на дискос. По произнесении возгласа "Яко подобает Тебе всякая слава..." священник поклоняется пред престолом, берет Евангелие, лежащее на антиминсе, полагает его за антиминсом и, раскрыв последний, идет в предложение (жертвенник) за дискосом и, взяв его, поставляет на раскрытом антиминсе. Далее священник с благоговением многим взимает из дарохранительницы Преждеосвященный Святый Агнец, полагает его на дискос, после чего земно поклоняется пред Святыми Дарами. К этому времени чтец заканчивает первый антифон. Диакон произносит малую ектению, а священник читает (тайно) молитву первого антифона (первую светильничную молитву): Господи щедрый и милостивый, долготерпеливе и многомилостиве! Внуши молитву нашу и вонми гласу моления нашего, сотвори с нами знамение во благо; настави нас на путь Твой, еже ходити во истине Твоей: возвесели сердца наша, во еже боятися Имене Твоего Святаго. Зане велий еси Ты и творяй чудеса, Ты еси Бог Един, и несть подобен Тебе в бозех. Господи: силен в милости и благ в крепости, во еже помогати, и утешати, и спасати вся уповающия во Имя Святое Твое. По окончании ектении священник возглашает: яко Твоя держава... Хор: Аминь. Чтец читает второй антифон кафизмы. Во время чтения этого антифона совершается каждение Святого Агнца, находящегося на престоле. По возгласе "Яко Твоя держава..." священник и диакон земно поклоняются пред Святыми Дарами; затем священник приемлет кадильницу, а диакон - свечу и совершает каждение, обходя трижды со всех сторон престол. По окончании каждения оба вновь поклоняются пред Святыми Дарами. Диакон по втором антифоне произносит малую ектению, священник по окончании каждения тайно молится, читая молитву второго антифона (вторую светильничную молитву): Господи! Да не яростию Твоею обличиши нас, ниже гневом Твоим накажеши нас: но сотвори с нами по милости Твоей, Врачу и Исцелителю душ наших: настави нас ко пристанищу хотения Твоего: просвети очи сердец наших в познание Твоея истины и даруй нам прочее настоящаго дне мирное и безгрешное и все время живота нашего, молитвами Святыя Богородицы и всех святых Твоих. Затем по окончании ектении священник возглашает: Яко Благ и Человеколюбец Бог еси... Хор: Аминь. Чтец читает третий антифон кафизмы. Во время чтения этого антифона совершается перенесение Святого Агнца на жертвенник: совершив поклонение пред Святыми Дарами, священник, держа дискос обеими руками на уровне чела, переносит дискос на жертвенник, идя мимо горнего места. Священнику предшествует диакон, идущий со свечой и кадильницей и совершающий каждение Святых Даров (в этот момент все присутствующие в храме поклоняются до земли). Подойдя к жертвеннику и с благоговением поставив на него дискос, священник вливает в потир виноградное вино и воду (не для освящения). Затем он берет звездицу и, окадив ее, ставит на дискос над Святым Агнцем; взяв покровец и покадив его, покрывает им дискос; окадив другой покровец, покрывает им потир. Наконец, окадив воздух, покрывает им дискос и потир вместе. При каждом священнодействии священник молитвенно произносит (тихо): Господу помолимся, Господи, помилуй. В конце (после покрытия воздухом святых сосудов) он говорит: Молитвами святых отец наших. Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. (Других молитв, положенных на полной литургии, в это время не произносится). Далее диакон ставит пред Святыми Дарами свечу, а священник кадит Святые Дары, после чего они оба снова поклоняются до земли. По перенесении Святых Даров диакон, по обычаю, исходит на амвон и в третий раз произносит малую ектению, а священник, возвратясь к престолу, свертывает антиминс, вновь полагает на антиминс Евангелие и молится (тайно), читая третью молитву антифона (третью светильничную молитву): Господи Боже наш! Помяни нас, грешных и непотребных раб Твоих, внегда призывати нам Святое Имя Твое, и не посрами нас от чаяния милости Твоея, но даруй нам, Господи, вся, яже ко спасению, прошения и сподоби нас любити и боятися Тебе от всего сердца нашего и творити во всех волю Твою. По окончании ектении священник возглашает: Яко Ты еси Бог наш... Хор: "Господи, воззвах" (во глас стихир на "Господи, воззвах" - по Триоди постной). Диакон в это время совершает каждение храма. Положено по Уставу петь десять стихир. Изведи из темницы душу мою При пении последней стихиры, на "И ныне", или на "Слава, и ныне" Открываются царские врата и совершается вечерний вход с кадильницей или с Евангелием (если положено евангельское чтение, например 24 февраля, 9 марта, в храмовый праздник или в первые три дня Страстной седмицы). Вечерний вход совершается таким образом: Перед пением стихиры на "И ныне" диакон открывает царские врата, берет кадило и испрашивает у предстоятеля благословение, говоря: Благослови, владыко, кадило. Получив благословение, диакон целует край престола и идет (перед священником) на солею через горнее место северными дверьми, предшествуемый свещеносцем. Священник, дав благословение на кадило, целует престол, исходит из алтаря вслед за диаконом и становится против царских врат. Диакон стоит справа от него и, преклонив главу, держит орарь тремя перстами правой руки (как во время произнесения ектении). Обратясь к священнику, он тихо произносит: Господу помолимся. Священник тайно читает молитву входа: Вечер, и заутра, и полудне хвалим, благословим, благодарим и молимся Тебе, Владыко всех: исправи молитву нашу, яко кадило, пред Тобою и не уклони сердец наших в словеса или в помышления лукавствия: но избави нас от всех ловящих душы наша, яко к Тебе, Господи, Господи, очи наши и на Тя уповахом, да не посрамиши нас, Боже наш. Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Диакон, окадив иконы и предстоятеля, показует орарем к востоку и тихо произносит: Благослови, владыко, святый вход. Священник благословляет, говоря (тихо): Благословен вход святых Твоих, Господи. Диакон произносит: Аминь. И вновь кадит предстоятеля. Став в царских вратах, диакон ожидает окончания пения стихиры; затем, начертав в воздухе кадильницей крест, возглашает: Премудрость, прости, входит царскими вратами в алтарь, кадит престол и, горнее место и встает с левой стороны престола, лицом на запад. Хор: Свете тихий святыя славы, Безсмертнаго, Отца Небеснаго, Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе! Пришедше на запад солнца, видевше свет вечерний, поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. Достоин еси во вся времена пет быти гласы преподобными, Сыне Божий, живот даяй, темже мир Тя славит! Священник целует на царских вратах святые иконы, благословляет свещеносца, входит в алтарь, целует престол и Становится на горнем месте (также лицом к западу). Диакон: Вонмем. Священник: Мир всем. Чтец: И духови твоему. Диакон: Премудрость. Чтец: Прокимен, глас… Хор поёт прокимен Диакон: Премудрость. Чтец: Бытия чтение. Диакон: Вонмем и затворяет Царские Врата Чтец читает первую паремию. Полиелей (например, 24 февраля, 9 марта). Если накануне этих праздников Преждеосвященная литургия не положена, то паремия праздника читается накануне за вечерней, соединяемой с часами. Диакон: Вонмем. (по окончании чтения паремии открывает царские врата) Чтец: Прокимен, глас… Хор поёт прокимен Диакон: Повелите. Священник, стоя перед престолом со светильником и кадилом в руках, возглашает: Премудрость, прости. Поворачивается к молящимся с кадилом и свечой знаменует крест возглашает: Свет Христов просвещает всех. (В этот момент все присутствующие в храме поклоняются до земли). Чтец: Притчей чтение. (В этот момент все присутствующие в храме встают). Диакон: Вонмем и затворяет Царские Врата Чтец читает вторую паремию. Если литургия Преждеосвященных Даров совершается накануне праздника, то читаются еще 3 паремии праздника. По окончании чтения паремии священник произносит: Мир ти. Чтец: И духови твоему. Диакон открывает царские врата (как принято повсюду) и возглашает: Премудрость. Чтец, став пред царскими вратами за амвоном (по Уставу), поет избранные стихи 140-го псалма: Да исправится молитва моя, яко кадило пред Тобою: воздеяние руку моею - жертва вечерняя. В это время все молящиеся становятся на колени и стоят так до окончания пения всех четырех стихов. Певцы хора, по окончании пения чтецом первого стиха, встают с колен и тоже поют "Да исправится молитва моя..." и затем опять становятся на колени; чтец же становится на колени во время пения хора и при пении в заключение стих.1-й "Да исправится молитва моя..." Чтец поет: Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: вонми гласу моления мое го, внегда воззвати ми к Тебе. Хор: Да исправится молитва моя... Чтец поет: Положи, Господи, хранение устом моим и дверь ограждения о устнах моих. Хор: Да исправится молитва моя... Чтец: Не уклони сердце мое в словеса лукавствия, непщевати вины о гресех. (Не допусти сердце мое до злого намерения придумывать извинения грехам моим.) Хор: Да исправится молитва моя... Чтец (в заключение): Да исправится молитва моя, яко кадило, пред Тобою. Хор заканчивает: Воздеяние руку моею - жертва вечерняя. Священник во время пения этих стихов, стоя перед престолом, совершает каждение, в знак возношения к Богу сердечных молений, сообразно повторяемым словам молитвы "Да исправится молитва моя, яко кадило, пред Тобою..." При пении стиха «Hе уклони сердце мое в словеса лукавствия...» священник отходит к жертвеннику и кадит там Святые Дары. При заключительном пении "Да исправится молитва моя..." священник, отдав кадило диакону для каждения пред жертвенником, становится на колени у престола. По окончании пения "Да исправится молитва моя..." священник в алтаре возглашает молитву св. Ефрема Сирина: Господи и Владыко живота моего... (с тремя великими поклонами). Молитвой св. Ефрема Сирина заканчивается вечерня; далее следует сама литургия Преждеосвященных Даров. Собственно Преждеосвященная литургия начинается (после молитвы св. Ефрема Сирина и великих поклонов) обыкновенно сугубой ектенией (пред ектенией священник, поцеловав Евангелие, поставляет его выше антиминса). Когда бывает чтение Апостола и Евангелия (24 февраля, 9 марта, в праздники храмовые и великих святых), после великих поклонов при открытых царских вратах произносится и поется прокимен Апостола, читается Апостол и совершается каждение. Чтение Апостола заканчивается возгласом священника: Мир ти, на что чтец отвечает: И духови твоему. Священником тайно читается молитва: Возсияй в сердцах наших... Поется "Аллилуиа" (трижды), затем читается Евангелие, с обычными возгласами, предваряющими чтение, а по окончании чтения его произносится сугубая ектения: Рцем вси... В первые три дня Страстной седмицы, когда чтение Апостола не положено, а читается только Евангелие, диакон после великих поклонов сразу же принимает от священника Евангелие, выходит для чтения Евангелия, как всегда, на амвон царскими вратами. Священник возглашает: Премудрость, прости... Далее, после обычных возгласов, читается Евангелие, а затем произносится сугубая ектения. затворяются Царские Врата Ектения сугубая и об оглашенных Диакон: Рцем вси... (и далее как на полной литургии). Священник во время произнесения ектении тайно молится словами прилежного моления: Господи Боже наш, прилежное сие моление приими от Твоих раб, и помилуй нас по множеству милости Твоея, и щедроты Твоя низпосли на ны и на вся люди Твоя, чающыя от Тебе богатыя милости. Во время ектенийного прошения о Патриархе, как и на полной литургии, священник развертывает илитон и антиминс с трех сторон, а по окончании ектении возглашает: Яко Милостив и Человеколюбец Бог еси... За сугубой ектенией произносится ектения об оглашенных. Диакон: Помолитеся, оглашеннии, Господеви. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Вернии, о оглашенных помолимся, да Господь помилует их. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Огласит их словом истины. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Открыет им Евангелие правды. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Соединит их Святей Своей, Соборней и Апостольстей Церкви. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Спаси, помилуй, заступи и сохрани их, Боже, Твоею благодатию. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Оглашеннии, главы ваша Господеви приклоните. Хор: Тебе, Господи. Священник в это время читает молитву об оглашенных: Боже, Боже наш, Создателю и Содетелю всех, Иже всем хотяй спастися и в разум истины прийти! Призри на рабы Твоя оглашенныя и избави их древния прелести и козни сопротивнаго, и призови их в жизнь вечную, просвещая их душы и телеса и сопричитая их словесному Твоему стаду, на немже Имя Твое Святое нарицается. По окончании ектении священник возглашает: Да и тии с нами славят... В начале этого возгласа он развертывает верхнюю сторону антиминса, делает на нем антиминсною губкою знак креста, целует губку и полагает ее на правой стороне антиминса. (Илитон и другие стороны антиминса развертываются ранее - после молитвы прилежного моления.) Хор: Аминь. Диакон: Елицы оглашеннии, изыдите; оглашеннии, изыдите, елицы оглашеннии, изыдите. Да никто от оглашенных, елицы вернии, паки и паки миром Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. Начиная со среды Крестопоклонной (четвертой) седмицы после возгласа: Да и тии с нами славят... полагаются особая ектения и молитва о готовящихся ко святому Просвещению (Крещению). Диакон: Елицы оглашеннии, изыдите; оглашеннии, изыдите; елицы ко Просвещению, изыдите (правильнее, с греч.: приступите); помолитеся, иже ко Просвещению. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Вернии, о иже ко святому Просвещению готвящихся братиях и спасении их, Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Яко да Господь Бог наш утвердит их и укрепит. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Просветит их просвещением разума и благочестия. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Сподобит их во время благопотребно бани пакибытия, оставления грехов и одежди нетления. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Породит их водою и духом. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Дарует им совершение веры. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Сопричтет их святому Своему и избранному стаду Хор: Господи, помилуй... Диакон: Спаси, помилуй, заступи и сохрани их. Боже, Твоею благодатию. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Иже ко Просвещению, главы ваша .Господеви приклоните. Хор: Тебе, Господи. Священник тайно читает молитву о готовящихся ко святому Просвещению: Яви, Владыко, Лице Твое на иже ко святому Просвещению готовящихся желающих греховную скверну оттрясти: озари их помышление, извести я в вере, утверди в надежди, соверши в любви, уды честны Христа Твоего покажи, давшаго Себе избавление о душах наших. Священник: Яко Ты ecи Просвящение наше, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Хор: Аминь. Диакон: Елицы ко Просвещению, изыдите; иже ко Просвещению, изыдите; елицы оглашеннии, изыдите. Да никто от оглашенных, елицы вернии, паки и паки миром Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. ("Даже до зде, яже от среды средопостныя" - Служебник, то есть: "здесь заканчиваются ектення и молитва о готовящихся ко Просвещению"). Ектении и молитвы о верных После повеления оглашенным удалиться из храма начинается литургия верных. Священник тайно молится (первая молитва верных): Боже великий и хвальный, Иже животворящею Христа Твоего смерти и нетление нас от тления преставивый! Ты вся наша чувства страстнаго умерщвления свободи, благаго тем владыку внутренний помысл приставив: и око убо да неприобщно будет всякаго лукаваго зрения, слух же - словесем праздным невходен, язык же да очистится от глагол неподобных: очисти же наша устне, хвалящыя Тя, Господи; руки наши сотвори злых убо ошаятися деяний, действовати же точию яже Тебе благоугодная, вся наша уды и мысль Твою утверждая благодатию. Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Премудрость. Священник: Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Хор: Аминь. Диакон: Паки и паки миром Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. Диакон: О свышнем мире и спасении душ наших Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. Диакон: О мире всего мира, благостоянии Святых Божиих Церквей и соединении всех Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. Диакон: О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. Диакон: О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. Священник тайно молится (вторая молитва верных): Владыко Святый, Преблагий! Молим Тя, в милости богатаго, милостива быти нам, грешным, и достойны нас сотворити подъятия Единороднаго Твоего Сына и Бога нашего, Царя славы. Се бо Пречистое Его тело и Животворящая Кровь, в настоящий час входящыя, на тайней сей предложитися имут трапезе, от множества воинства небеснаго невидимо дориносимыя: ихже причастие неосужденно нам даруй, да теми мысленное око озаряюще, сынове Света и дне будем. Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Премудрость. Возгласом "Премудрость" верующим напоминается об особой важности дальнейшего богослужения - о времени перенесения Преждеосвященных Святых Даров с жертвенника на престол. Священник: По дару Христа Твоего, с Нимже благословен еси, с Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Хор: Аминь. Великий вход После возгласа священника: По дару Христа Твоего... диакон входит в алтарь северными дверьми, открывает царские врата, берет кадильницу и кадит престол, жертвенник и священника, читая при этом (тайно) 50-й псалом. (Священник при служении без диакона, совершая каждение, также читает тайно 50-й псалом.) Затем диакон становится у престола рядом с священником, и они вместе молятся, читая трижды: Ныне Силы Небесныя... (Священник при этом держит руки воздетыми горе.) Хор: Ныне Силы Небесныя с нами невидимо служат, се, бо входит Царь Славы: се Жертва тайная совершенна дориносится. (По-русски: Ныне Небесные Силы невидимо служат с нами, ибо входит Царь Славы: вот таинственная Жертва, уже освященная, торжественно переносится). На этих словах пение песнопения прерывается и возобновляется по внесении Святых Даров в алтарь. Священнослужители, прочитав трижды: Ныне Силы Небесные... трижды поклоняются пред престолом, затем священник целует антиминс и престол, диакон - престол, и оба идут к жертвеннику. Здесь они, произнося молитву "Боже, очисти мя, грешнаго" и трижды поклонившись, совершают следующие священнодействия: священник трижды кадит пред Дарами, а затем, отдав кадильницу диакону, возлагает ему на левое плечо большой воздух (если священник служит один, то он полагает воздух себе на левое плечо). Далее, священник берет дискос правой рукой и подъемлет его на уровень своего чела, а в левую руку вземлет потир и несет его, держа при персех (при груди). Диакон с кадильницей предшествует священнику и кадит часто. Священнослужители проходят, как и на полной литургии, северными вратами на солею и чрез царские врата - в алтарь, ничего не произнося. Во время перенесения Святых Даров все находящиеся в храме преклоняются до земли, выражая этим поклонением благоговение к Преждеосвященным Святым Дарам, и встают по внесении Святых Даров в алтарь. Войдя со Святыми Дарами в алтарь, священник ставит сначала на престол (на антиминс) потир, а затем обеими руками дискос, отлагает от Святых Даров покровцы, берет с плеча диакона воздух, надносит воздух над кадильницей (которую держит диакон), покрывает воздухом Святые Дары и кадит их, священнодействуя с великим благоговением, но ничего не произнося. Хор продолжает священную песнь: Верою и любовию приступим, да причастницы жизни вечныя будем. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа. (По-русски: С верою и любовию приступим (к Жертве), чтобы соделаться (стать) участниками: вечной жизни. Аллилуйя). По окончании пения "Верою и любовию..." совершаются три великих поклона с произнесением (по обычаю) священником вслух (из алтаря) молитвы св. Ефрема Сирина: Господи и Владыко живота моего... Далее царские врата закрываются и закрывается одна половина завесы (другая половина завесы закрывается перед причащением священнослужителей). Это полузакрытие завесы по великом входе соответствует полному закрытию ее после Херувимской песни и затем открытию пред пением Символа веры при совершении полной литургии. Полузакрытие завесы совмещает в себе значение того и другого действия и указывает на особенность Преждеосвященной литургии, как литургии неполной (то есть без евхаристического канона). Приготовление молящихся к Причащению По великом входе и поставлении Святых Даров на престол верующие приготовляются к Святому Причащению. После великих поклонов диакон, "взем время" (Служебник), то есть взяв благословение у священника, исходит на амвон и произносит просительную ектению: Исполним вечернюю молитву нашу Господеви. Хор: Господи, помилуй. Диакон: О предложенных и Преждеосвященных Честных Дарех Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Яко да Человеколюбец Бог наш, приемь я во святый, и пренебесный, и мысленный Свой жертвенник, в воню благоухания духовнаго, возниспослет нам Божественную благодать и дар Святаго Духа, помолимся. Хор: Господи, помилуй. Диакон: О избавитися нам от всякий скорби, гнева и нужды Господу помолимся. Хор: Господи, помилуй. Священник читает тайно молитву: Иже неизреченных и невидимых тайн, Боже, у Негоже суть сокровища премудрости и разума утаена, Иже служение службы сея открывый нам и положивый нас, грешных, за многое Твое человеколюбие во еже приносити Тебе дары же и жертвы о наших гресех и о людских неведениих! Сам невидимый Царю, творяй великая и неизследованная, славная же и изрядная, имже несть числа, призри на ны, недостойная рабы Твоя, иже святому сему жертвеннику, аки херувимскому Твоему предстоящыя Престолу, на немже Единородный Твой Сын и Бог наш предлежащими Страшными почивает Таинствы, и, всякия нас и верныя люди Твоя свободив нечистоты, освяти всех нас души и телеса освящением неотъемлемым. Да чистою совестию, непосрамленным лицем, просвещенным сердцем Божественных сил причащающеся святынь и от них оживотворяеми, соединимся Самому Христу Твоему, истинному Богу нашему, рекшему: Ядый Плоть Мою и пияй Кровь Мою во Мне пребывает и Аз в нем. Яко да, всельшуся в нас и ходящу Слову Твоему, Господи, будем храм Пресвятаго и покланяемаго Твоего Духа, избавлени всякия диавольския козни, деянием, или словом, или мыслию действуемыя, и получив обетованная нам благая со всеми святыми Твоими, от века Тебе благоугодившими. Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас. Боже, Твоею благодатию. Хор: Господи, помилуй. Диакон: Вечера всего совершенна, свята, мирна и безгрешна у Господа просим. Хор: Подай, Господи. Диакон: Ангела мирна, верна наставника, хранителя душ и телес наших у Господа просим. Хор: Подай, Господи. Диакон: Прощения и оставления грехов и прегрешений наших у Господа просим. Хор: Подай, Господи. Диакон: Добрых и полезных душам нашим и мира мирови у Господа просим. Хор: Подай, Господи. Диакон: Прочее время живота нашего в мире и покаянии скончати у Господа просим. Хор: Подай, Господи. Диакон: Христианския кончины живота нашего, безболезненны, непостыдны мирны и добраго ответа на Страшнем судищи Христове просим. Хор: Подай, Господи. Диакон: Соединение веры и причастие Святаго Духа испросивше, сами себя, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим. Хор: Тебе, Господи. Священник: И сподоби нас, Владыко, со дерзновением, неосужденно смети призывати Тебе, Небеснаго Бога, Отца, и глаголати... омовение рук священников Хор: Отче наш... Священник: Яко Твое есть Царство, и сила, и слава Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Хор: Аминь. Священник: Мир всем. Хор: И духови твоему. Диакон: Главы наша Господеви приклоним. Хор: Тебе, Господи. (протяжно) Священник, преклонив главу, тайно молится: Боже, Единый Благий и Благоутробный, Иже в высоких живый и на смиренныя призираяй! Призри благоутробным оком на вся люди Твоя, и сохрани их, и сподоби вся ны неосужденно причаститися Животворящих Твоих сих Тайн, Тебе бо своя подклонихом главы, чающе от Тебе богатыя милости. Далее священник возглашает: Благодатию, и щедротами, и человеколюбием Единороднаго Сына Твоего, с Нижме благословен еси, со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Хор: Аминь. (протяжно) Священник с великим благоговением молится: Вонми, Господи Иисусе Христе, Боже наш, от святаго жилища Твоего и от Престола славы Царствия Твоего, и прииди во еже освятити нас, Иже горе со Отцем седяй и зде нам невидимо спребываяй, и сподоби державною Твоею рукою преподати нам Пречистое Тело Твое и Честную Кровь, и нами - всем людем. После этой молитвы священник в алтаре, а диакон на амвоне поклоняются трижды, каждый глаголя тайно: Боже, очисти мя, грешнаго. Диакон: Вонмем. Диакон входит в алтарь южной дверью и затворяет завесу Царских Врат. Священник, покрытым сущым Святым Дарам, прикасается к Животворящему Святому Хлебу "с благоговением и страхом многим" (Служебник) и произносит возгласно: Преждеосвященная Святая - святым (не вознося дискоса, ибо возношение уже совершено прежде - на полной литургии) и отлагает воздух. Хор: Един Свят... И причастен (киноник): Вкусите и видите, яко благ Господь. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа. Если Апостол и Евангелие читались ко дню святого или храма, то поется положенный по Уставу причастен. После причастна на клиросе читаются молитвы перед Причащением (для причастников). |